سفارش تبلیغ
صبا ویژن
چون توانایى بیفزاید ، خواهش کم آید . [نهج البلاغه]
بیا با هم تا به دریا برسیم
میخواستم واسه امشب یه دردل دلی با خدا بکنم اما نمیدونستم چی بگم .گفتم بهتره برم سراغ مناجات یه نفر که دعاهاش ردخور نداره.این مناجات رو از یکی از داعاهای صحیفه سجادیه انتخاب کردم.اگه تونستید به عالم بالا connectبشید مارو هم فراموش نکنید.
پروردگارا!مرا سه امر از درخواست به درگاهت منع می کند و محجوب می سازد و یک امر به درخواست از حضرتت دعوت میکند .مرا ممنوع میسازد :یکی آنکه تو مرا به اطاعت امر کردی و من کندی نموده؛دیگر آنکه تو از گناهان مرا نهی کردی ومن در پی انجام آن معاصی شتابان رفتم ؛ دیگر آنکه نعمتت به من عطا فرمودی ومن در شکر آن تقصیر وکوتاهی کردم. اما آنچه مرا ترغیب بر مسئلت از تو می کند ، تفضل و لطف وکرم توست بر آن که رو به درگاه تو آرد ،و با حسن ظن به درگاه رحمتت وارد شود.
ای خدای من! من این بنده ام که به درگاه عزتت به حال تذلل وتسلیم ایستاده ام ، در حالی که از خود شرمگینم و از حضرتت با حال عجز وفقر و سختی درخواست می کنم .
خدایا ؛ بنده ای که گناهانش بزرگ و روبه فزونی است و روزگارش به او پشت کرده واز او برگشته است ،در حالی که پشت به طاعت خم کرده و سر از خجالت به زیر انداخته ،خوف و هراسش پاهایش را لرزه انداخته و رخسارش در آب چشمانش غرق است و تو را چنین می خواند : ای مهربانترین مهربانان عالم وای ترحم کننده تر از هر کس که از او طلب لطف و رحمت کنند ! و ای با عاطفه تراز هر که به گردش درآیند واز او آمرزش طلبند ! وای کسی که عفو و بخشش او بیش از قهر و انتقام اوست !ای خدایی که بندگانش را به قبول توبه و انابه به عادت داده !
ای خدای من معصیتکارتر از بسیار کسان دیگر که همه را بخشیدی نیستم ؛و من زشت و بد عمل تر از آنانی که از کناهان عذر خواستند تو عذرشان را پذیرفتی نیستم ؛ ومن ستمکارتر از آنان که به درگاهت توبه و انابه کردند وتو به آنها ، لطف و احسان کردی نیستم . من هم در همین مقام حاضر به درگاهت توبه می کنم . پس ای خدا من به درگاهت از تکبر و غرور بیزارم و از اصرار گناه به تو پناه می برم و از هر آنچه تقصیر و خطا کردم استغفار می کنم واز آنچه که بر انجام آن عاجز و نا توانم از تو قوت و نصرت و یاری می خواهم . درود فرست بر محمد و آل محمد و حاجت مرا بر آور . و مرا به مقصد ومطلوبم نایل ساز و از سر جرم و گناهم در گذر و ترس و هراسم را به ایمنی مبدل گردان که همانا تویی که بر هر چه خواهی توانایی و این بر تو سهل و آسانست ؛ دعایم را اجابت فرما ای پروردگار عالم آفرینش.

sahar ::: یکشنبه 86/7/8::: ساعت 7:31 عصر


لیست کل یادداشت های این وبلاگ

>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 50
بازدید دیروز: 24
کل بازدید :127101

>> درباره خودم <<

>>فهرست موضوعی یادداشت ها<<

>>آرشیو شده ها<<

>>لوگوی وبلاگ من<<
بیا با هم تا به دریا برسیم

>>لینک دوستان<<

>>لوگوی دوستان<<


































>>اشتراک در خبرنامه<<
 

>>طراح قالب<<